Българският производител на биоразградимо фолио LAM'ON стартира продажба на продуктите си
30.05.2024 г.3 мин.
In Romanian In Albanian In English In Serbian In Macedonian
След шест години интензивна развойна дейност, българският стартъп LAM'ON, създаден от Анджела Иванова, Гергана Станчева и доц. д-р Филип Ублеков, вече предлага своите продукти на пазара, научи Борса.bg от BalkanEngineer.com. Компанията цели да замени труднорециклируемите опаковки с биоразградими алтернативи от полимлечна киселина, добита от царевица.
LAM'ON стартира с четири продукта: LAM'ON Soft Gloss, PACK'ON Classic, PACK'ON Oxygen и PACK'ON Shrink. LAM'ON Soft Gloss е топъл ламинат за хартия и картон. PACK'ON Classic е подходящ за пакетиране на различни продукти – от салфетки и плодове до дрехи и текстил. PACK'ON Oxygen има кислородна бариера, подходяща за вакуумиране и защита от външни влияния, а PACK'ON Shrink е термосвиваемо фолио за транспортно предпазване на стекове и кутии.
Продуктите на LAM'ON се произвеждат от екип от 9 души в София. Компанията планира да увеличи производствения си капацитет до 20 t на седмица и да работи 24 часа в денонощието от септември, което ще изисква и разрастване на екипа.
LAM'ON получава значителна финансова и бизнес подкрепа от Европа още от самото си начало. Стартирайки като част от зелената програма на EIT Climate Launchpad, стартъпът получава първия си грант от 15 хил. евро чрез Regional Innovation Scheme Accelerator на EIT. През 2020 г. „бизнес ангелите“ Саша Безуханова и Светозар Георгиев инвестират общо 225 хил. евро в компанията, а в началото на 2022 г. LAM'ON получава 1.28 млн. евро от EIC Accelerator като подкрепа за стартиращи компании в зеления сектор.
LAM'ON вече има установени контакти с европейски компании, които очакват продуктите им. Фирмата търси клиенти с установени обеми и предлага продуктите си на цени между 6 и 10 евро на килограм в зависимост от типа фолио.
Следващата стъпка за LAM'ON е разширяване на продуктовото портфолио и международно разпространение чрез лицензиране, дистрибуция и партньорства. Компанията е готова за агресивен растеж идната пролет, целейки стабилно позициониране на пазара и използване на публични средства за подпомагане на разширяването си.
Източник на снимковия материал: lam-on.com