Радмила Стоянова от Керхер: Нашият растеж е устойчив – текучеството при нас е едно от най-ниските в страната
01.10.2024 г.5 мин.
Създадена като семейна компания през 1935 г., Kärcher, със своите доказани решения, корпоративни ценности и устойчиво развитие, бързо се утвърждава като еталон за високо качество и ефективност в областта на почистването по целия свят. Днес групата разполага с повече от 160 дъщерни дружества в 82 страни и осигурява работа на над 16 000 човека в международен мащаб. А повече за развоя на българския филиал, за това какво е да работиш в компания с кауза, за начините, по които привлича и задържа своите най-ценни служители, както и кои биха били най-подходящите попълнения за екипа от професионалисти на фирмата, пред Борса.bg разказва г-жа Радмила Стоянова, Бизнес партньор Човешки ресурси в Керхер ЕООД.
Каква е „тайната съставка“ на фирмата да привлича и задържа своите най-ценни служители в днешния толкова динамичен пазар на труда?
Привличането при нас е както в любовта – съвсем естествено. Ние сме открити, лоялни и честни, търсим и очакваме взаимност. Сериозни и отговорни сме, но имаме желание и си създаваме също и поводи за отпускане и забавление. За да има двустранно привличане, трябва да споделяме еднакви ценности с кандидатите – това, разбира се, е най-важното.
Динамиката на пазара на труда наистина е огромна в последните години, забелязва се тенденция на по-краткосрочни взаимоотношения между служител и работодател, очаквания за бърз растеж, желание за „career breaks“ и драстични „завои“ в кариерата. Хората са нетърпеливи, искат и търсят промени.
За да отговорим на тези предизвикателства, ние в Керхер не изневеряваме на нашата политика и култура да бъдем коректни, отговорни и лоялни към всеки наш служител, без значение от колко години е с нас в компанията. Следваме глобалната си програма за управление на таланта, която дава възможност на хората с добро представяне и потенциал за развитие да променят пътя и посоката, дори локацията, в рамките както на местното дружество, така и на цялата глобална група. Нашата цел, както споделих преди време в друг разговор с вас, е не просто продажба на нашите почистващи уреди, системи и съоръжения, а заедно да променяме и да правим света по-чист. А това дава смисъл и мотивация на служителите ни – когато знаят, че помагаме, подкрепяме различни социални каузи и сме надежден партньор на всяка индустрия и бизнес, за които чистотата е от значение.
От своето стъпване на българския пазар, Kärcher не спира да се развива и разраства. За какви позиции най-често търсите хора?
Така е. От 2011 г., когато Керхер България стартира с един служител – нашият управител г-н Мартин Василев, в края на 2016 г. екипът наброява 8 души, а днес вече сме 80 човека. Нашият растеж е устойчив и за това говори нашият процент на текучество, който е един от най-ниските в страната в сегмент Търговия – 6%.
Позициите, за които най-често търсим хора, са свързани с основните процеси на фирмата – търговия и следпродажбено обслужване (сервиз), т.е. там, където динамиката е най-голяма и разрастването на бизнеса изисква подкрепа на екипите. Например, при откриването на само един нов Керхер център – нашите официални търговски обекти, ние се нуждаем от екип от минимум 5 човека. Това са позициите управител на търговски обект, консултанти продажби и сервизни техници. Част от търговската структура са и канал Ритейл, Директни продажби и Дистрибутори, за които търсим търговски представители, мениджъри ключови клиенти и мърчандайзери.
Цялото интервю с г-жа Радмила Стоянова бихте могли да прочетете в Инженер.bg от ТУК!
Източник на снимковия материал: Керхер
Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!