Ученици, студенти и преподаватели бяха отличени за проектите си по повод световния ГИС ден
29.11.2024 г.3 мин.
Ученици, студенти и преподаватели получиха признание за своите иновативни проекти от националния образователен конкурс „Изучаваме света с географски информационни системи (ГИС)“, информираха от Министерство на образованието и науката за Борса.bg. В тазгодишното издание участваха рекорден брой участници – над 120, които създадоха интерактивни карти и онлайн приложения чрез съвременни ГИС технологии.
Сред учениците първо място зае деветокласникът Велко Кожухаров от софийска гимназия по строителство архитектура и геодезия (СГАГ) „Христо Ботев“ – София, със сторимапа „Криза с язовирите: Как безводието през 2024 г. променя България“. Второто място спечели Стефани Радева от СУ „Христо Ботев“ – Русе, с проекта „Тайните на Котленския Балкан“. На трето място се класира Ефтим Футеков от СУ „Нешо Бончев“ – Панагюрище, с карта за историята на българските железници.
Призът в категория „Училищен отбор“ бе връчен на пети клас от „Космическо училище“ за проекта „Климат и природа на Африка“. Столичната 203. ПЕГ „Свети Методий“ и СУ „Нешо Бончев“ – Панагюрище също бяха отличени.
Голямата награда при студентите спечели Виктория Спасова от Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) с проекта „Най-щастливите кътчета по света“. Второ и трето място заеха Габриела Ганчева и Сийка Кесева съответно с проекти за европейския глас и планината Славянка.
Първото място при преподавателите бе за Светослава Предьова от 108. СУ „Никола Беловеждов“ – София, за проект, който съчетава география и фолклор. Второ място бе за Тамара Такова, която представи задълбочено изследване на Национален парк „Пирин“, а трето – за Зорница Карчева с проект за микроводорасли.
Конкурсът е част от програмата „ГИС в училище“, стартирала през 2021 г. от Есри България, съвместно с Министерството на образованието и науката и СУ „Св. Климент Охридски“. Програмата осигурява безплатен достъп до ГИС технологии за над 390 училища.
Източник на снимковия материал: Министерство на образованието и науката, ©Engineer BG via Canva.com